roadbookroad-1agreement billopen-book-top-viewinfinityinfinity-1infinity-2boombomb helptechnical-supportcharityhelp-1 technical-support-1cruise canoedistanceroad-2transportationroad-3splitroutetrophymedal trophy-1 trophy-2 win partners-claping-handscommunitydevelop partnerpartnerslightbulb businessinspirationbusiness-1earlistener salesbusiness-statistics-sketchconstruction quotefightfight-1 boxerboxer-1 fight-2 fight-3boxer-2boxing-glovefight-4fight-5 fight-6boxing-glove-1

Sidec kiest voor consistente groei

  • Home
  • blog
  • Sidec kiest voor consistente groei
blog image

De brug tussen klantgerichtheid en consistente groei

“Sidec is een familiebedrijf, stevig verankerd in de Kempische zandgrond en door de jaren heen internationaal op de kaart gezet. Als producent van innovatieve kunstharsvloeren bieden ze totaaloplossingen voor vloersystemen aan.”

Sidec bedrijfslogo

Wat begon bij kleine gekleurde korrels om steentapijt te realiseren is nu een breed aanbodaan siergrind, harsen, coatings, mortelvloeren, gietvloeren, vloerverven… Sidec staat volop voor doorgedreven innovatie, duurzaamheid en een hoge mate van klantgerichtheid. En net daar speelt networx een sleutelrol.

Bij networx geloven we sterk in langetermijn-relaties met onze klanten. Een schoolvoorbeeld van zo’n duurzame samenwerking is ons succesvol partnership met Sidec. Met hen stippelden we een groeitraject uit op langere termijn met de focus op een future proof organisatie en klantgerichtheid. 

Sidec is vastberaden om hoge toppen te blijven scheren. Een efficiënte interne organisatie en een hoge medewerkers- en klanttevredenheid is hiervoor cruciaal. Om deze processen continu te verbeteren en de groei verder te blijven versnellen werkt Sidec al geruime tijd samen met networx.


Wat vele jaren geleden begon als een voorzichtige ICT begeleiding is intussen
uitgegroeid tot een heel ecosysteem van projecten, tools en applicaties die niet
alleen een gunstige invloed hebben op de efficiëntie van de interne werking en
productbeheer, maar ook op de verkoopcijfers van Sidec.

Strategische it-partner in een ambitieus groeitraject

In de zoektocht naar een lokale IT aanbieder kwam Kempisch familiebedrijf Sidec bijna 20 jaar terug bij networx terecht. Beide firma’s, weliswaar een stukje kleiner toentertijd, deelden dezelfde visie en beiden vastberaden om elk in hun eigen domein hoge toppen te scheren.

Een traject van sterke groei is helaas ook vaak een hobbelig parcours. Ook bij Sidec ging het niet over rozen en doken groeipijnen op met een negatieve impact op productiviteit, efficiëntie, klanttevredenheid en tevredenheid onder de werknemers.

Absolute noodzaak dus om steeds te kunnen rekenen op een strategische partner voor de lange termijn. Een partner die actief meedenkt en blijk geeft van een bijzondere flexibiliteit. Een partner die de organisatie helpt future proof te worden en blijven, de concurrentie telkens een handig stapje voor te blijven en downtime in de bedrijfsprocessen te vermijden.

Binnen een langdurige samenwerking groeide Sidec hand in hand met networx als vaste technologie partner bij de verdere uitbouw van het bedrijf. Volop inzettend op de ultieme doelstelling van groei met de focus op een bijzonder hoge mate van klantgerichtheid.

“We werken al jaren prima samen met networx. Het oplossingsgerichte en hands-on team stelt zich uitermate bereikbaar en flexibel op. Ze staan ons bij met de nodige expertise in ICT en technische oplossingen die de werking van ons bedrijf significant verbeteren. networx is een betrouwbare partner met een kritische blik. En dat is goud waard!”

All-in Businessmodel

Als technologie partner werken we bij Sidec projecten uit en implementeren we ze in het kader van hun digitale transformatie en groei. Het ene na het andere project draagt bij aan een vlottere interne werking, meer tevreden klanten, meer tevreden werknemers en meer verkoop.

Succesvol Partnership

Plannen en nadenken op lange termijn, maar uitvoeren op korte termijn waarbij de klant altijd op de eerste plaats komt, heeft geleid tot een succesvol geheel van schaalbare technologie toepassingen die Sidec helemaal klaar heeft gemaakt voor de toekomst.

Continu Verbeteringsproces

Het verhaal is echter nooit af. Een constante monitoring en optimalisatie van de bestaande systemen blijft een must. Daarnaast staat de technologie niet stil en is de implementatie van nieuwigheden steeds in overweging te nemen. Het permanente verbeteringsproces bij Sidec geeft vorm aan concrete technologie projecten die glasheldere en meetbare resultaten opleveren.

Een brede waaier aan concrete projecten

Het kloppend hart van de organisatie is het Navision ERP-systeem. Een systeem dat perfect georganiseerd is voor logistieke afhandeling, stockbeheer, aankoop/verkoop, facturatie, etc. Echter, elk systeem heeft z’n limieten. In de praktijk geeft dat nogal wat tijdverlies en een lagere efficiëntie. Bovendien komt het ERP-systeem an sich niet voldoende tegemoet aan alle verwachtingen en ambities die Sidec koestert.

Zo werden gaandeweg volgende concrete projecten uitgerold en in de organisatie geïmplementeerd:

Technische verbinding tussen sites

Bij de uitbreiding met een volledig nieuwe bedrijfssite voor extra productiecapaciteit
aan de overkant van het reeds bestaande gebouw zorgden we voor een perfecte technische verbinding tussen beide sites. Absoluut noodzakelijk voor een vlekkeloos verloop van de verschillende werkprocessen. Dankzij die verbinding kon Sidec de productie meer dan verdubbelen.

Centraal klachtenbeheer

Klachten; de meeste bedrijven zijn er liefst niet te veel mee bezig. Toch is het
beter om dat wel te doen, want de afhandeling van klachten drukt een stevige
stempel op de mate van klanttevredenheid.
Daarom hebben we voor het klachtenbeheer van Sidec een centrale toegang tot
beelden en informatie gecreëerd waar klachten gebundeld worden en intern
beschikbaar zijn voor alle betrokken medewerkers. Met deze tool kan een stuk
korter op de bal gespeeld worden. Dankzij een vlottere toewijzing en afhandeling
van de klachten komt de relatie met de klant minder onder druk te staan en zijn
alle ogen snel weer op de toekomst gericht.

Informatieportaal voor klanten

Transparantie is een onmisbare schakel om een vertrouwensrelatie met je
klanten op te bouwen. En dat heeft Sidec als geen ander begrepen. In het licht
hiervan rolden we een waterdicht systeem uit om hun klanten via een beschermde
omgeving ten allen tijde toegang te geven tot de meest up-to-date informatie
over de kwaliteitscontroles die lopen voor hun orders.

Professionele telefonie

De nieuw geïmplementeerde telefonieoplossing via Voice over IP (VoIP) draagt
sterk bij aan de bereikbaarheid, interne communicatie en verdere professionalisering
van Sidec, zeker ook internationaal.

Remote working

Een voorbereid bedrijf is er twee waard, want Sidec was al lang voor de coronacrisis
coronaproof met hun perfect werkende oplossingen voor thuiswerk. Tijdens
de coronacrisis kan Sidec dan ook op volle toeren blijven draaien dankzij de
feilloze systemen om op afstand te werken.

future proof infrastructuur

Kortom, we gaan steeds samen op zoek naar pasklare technische antwoorden op
maat van de noden van het bedrijf. Sidec staat er meer dan ooit en is tevens helemaal klaar om verder door te groeien met hun future proof infrastructuur. Het consistente gebruik van de beschikbare tools en applicaties levert een sterkere interne samenwerking, efficiëntere werkprocessen en hogereverkoopcijfers op.

Bovendien behoudt Sidec de volle regie over hun ICT uitgaven. Geen facturen op uurbasis met onaangename financiële verrassingen dus voor hen, wel volle controle op de uitgaven. Een kristalhelder kostenplaatje van begin tot eind dankzij een open communicatiecultuur met duidelijke afspraken.